در این روزها با ما همراه باشید تا هم خانهای تمیز داشته باشید و هم از کار کردن لذت ببرید
0911-315-9377
۱) اولین روز (و هر روز)
تختخواب را مرتب کنید. اتاقها را جارو و میز و لوازم آشپزخانه را تمیز کنید. ظرفشویی را از ظروف کثیف خالی کرده و اتاق نشیمن را مرتب کنید.
صرفه جویی در وقت: یک سبد یا جعبه در کناری قرار دهید تا وسایلی را که باید از منزل خارج کنید داخل آن قرار دهید.
۲) اتاق نشیمن
نوارها و CDها را مرتب و تمیز کنید. همه جا را جارو و گردگیری نمایید.
صرفه جویی در وقت: اتاق را در جهت عقربههای ساعت تمیز و مرتب کنید.
۳) کشوها و قفسهها را از وسایل غیر قابل استفاده خالی کنید.
مدادها، برچسبها، مُهر و سایر وسایل را دسته بندی کنید و ظروف کوچکی را برای جمع آوری و دسته بندی هر کدام تهیه نمایید.
۴) بخشی از خانه که محل نگهداری از مدارک است:
صورت حسابهای پرداختی را مرتب و کنترل کنید: اوراق غیر قابل استفاده را جمع آوری کنید. کاغذ خرید اشیاء را مرتب و طبقه بندی نمایید. هر دسته از مدارک را در پاکت یا کیف مخصوص قرار دهید و در کشو بگذارید.
صرفه جویی در وقت: هنگام بررسی اوراق، بلافاصله آنچه را که به درد نمی خورد دور بریزید.
۵) زیر زمین
وسایل زیرزمین را در قفسهها قرار دهید. کف آن را جارو کنید. به جعبهها برچسب بزنید. مسیرهای آب و فاضلاب را کنترل نمایید.
۶) آخر هفته اول - انباری
وسایلی را که در انباری است دسته بندی و مرتب کنید. جعبهها را برچسب بزنید. اشیا و لوازمی را که میخواهید هدیه بدهید بسته بندی کنید.
۷) اتاق نشیمن
اتاق را جارو کنید. کف اتاق را بشویید و وسایل را گردگیری کنید. شیشه تلویزیون و آینهها را با پارچه کاغذی نم دار گردگیری کنید.
۸) اتاق ناهارخوری
بعد از جمع آوری، وسایل روی میز را لکه گیری کنید. پایه صندلیها و میز را لکه گیری کنید و کف اتاق را بشویید. لکههای مقاوم روی وسایل چوبی با واکس مخصوص پاک کننده چوب به کمک پارچه پشمی بر طرف خواهد شد.
۹) حمام
برای تمیز کردن حمام، مواد ضدعفونی کننده را به لولهها، دیوارها و دستشویی بمالید و به سراغ یک کار کوچک بروید و چند دقیقه فرصت بدهید که این مواد بهتر اثر کنند.
احتیاط : هنگام استفاده از جوهر نمک و سایر پاک کنندهها، هرگز مواد را همزمان با هم به کار نبرید و مراقب باشید که به کسی آسیبی نرسد. بعد از ریختن وایتکس یا پاک کنندههای دیگر، چند قدم از محل دور شوید تا بر اثر تنفس گازهای حاصل، دستگاه تنفستان دچار اشکال نشود( بهتر است تهویه توالت و حمام را هم روشن کنید). در صورت امکان هنگام شستشو با این مواد، از ماسک استفاده کنید.
۱۰) گلخانه
گلها و برگهای خراب را از ساقه اصلی جدا کنید. لکههای روی برگ را به صورت خیس پاک کنید. اگر گلها نیاز به آبیاری یا تکثیر دارند این کار را انجام دهید.
۱۱) اتاقهای خواب
لباسها و ملحفههای کثیف را جمع آوری کنید. پنجرهها را باز بگذارید تا هوای اتاق عوض شود. کف اتاق را جارو بزنید، آینه و شیشهها را تمیز کنید. تمام وسایل را گردگیری کنید.
۱۲) پایان هفته دوم - قفسههای اصلی لباس
کف قفسهها را تمیز کنید. طبقات را مرتب نمایید. لباسها و کفشهایی را که نمی پوشید از قفسه بیرون بگذارید و مرتب در جعبه ای قرار دهید (می توانید بعداً و سر فرصت، آنها را به کسی که لازم دارد بدهید). یک کیسه جهت لباسهایی که نیاز به شستن دارند آماده کنید.
صرف جویی در وقت: تمام لباسهای یک شکل را در یک طبقه قرار دهید، دامنها، شلوارها و بلوزها هر کدام را در یک طبقه بگذارید.
۱۳) کتابها و جعبهها را فهرست بندی کنید.
کتابهایی را که به ندرت استفاده میشوند در یک قفسه جداگانه قرار دهید. کتابهایی را که به آنها علاقه ندارید از رده خارج کنید(می توانید آنها را به کتابخانهها یا افراد هدیه کنید) به جعبههای مخصوص ِ مدارک، برچسب بزنید.
۱۴) یخچال
میوهها و سبزیجات فاسد شده را دور بریزید. تمام طبقات یخچال را در آورید، دیوارها و طبقهها را تمیز کنید. مواد شبیه به هم را در یک طبقه جای دهید. داروها و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.
۱۵) فریزر
سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و گوسفند، هر کدام را در طبقه مخصوص قرار دهید. به تاریخ بستهها دقت کنید و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.
صرفه جویی در وقت: روی هر بسته جدیدی که در فریزر میگذارید تاریخ بزنید. فهرستی از مواد موجود در فریزر تهیه کنید تا راحت تر بتوانید آنها را پیدا کنید.
تماس باما:09113159377-01132532829
باربری درمازندران-باربری دربابلسر-اثاث کشی درآمل-تغییرمنزل درآمل- اثاث کشی در نوشهر